Denne artikel indeholder 5 måder virtual reality (VR) tilføjer værdi til den virkelige verden.

Som beskrevet i en tidligere artikel, er VR en rekreation af “virkelighed” i et “virtuelt” miljø. I lighed med computeren, som først blev brugt til hobby / gaming, har VR i længere tid været dominerende inden for gaming og underholdning.

Generelt er VR nyttig til at komme til ting, der er 1) fysisk utilgængelige, 2) lav sandsynlighed i at forekomme i virkeligheden, 3) for dyrt til at skabe i virkeligheden, 4) for langsom, 5) for hurtig og for lille.

Hos Pendula Solutions udvikler vi VR oplevelser til læringsformål og psykologiske praksisser (VRET). Vi er åbne for at skabe værdi på flere områder, så kontakt os gerne med dit spørgsmål i dag.

Det næste omhandler 5 områder, hvor VR kan skabe værdi

Her opstilles 5 områder, hvor der kan skabes værdi med VR.

1. Uddannelse

Dette er det næste niveau af VR efter spil på grund af uddannelsens art. Følgende træning i virtuel virkelighed kan være gavnlig med hensyn til omkostninger samt dækning af ekstraordinære scenarier, som sjældent forekommer i virkeligheden.

  • VR til medicinsk træning
  • Kirurgisk træning
  • Pilot træning
  • Skibskapitræning
  • Maskinoperatør træning

Som “praksis gør perfektion” natur i disse erhverv, hjælper VR praktikanter med at se et højere antal timer i arbejdet. Og med den forbedrede visualisering i VR-verdenen kan praktikanterne være bedre forberedt på den virkelige verden. I mellemtiden øges uddannelsesproduktiviteten med antallet af praktikanter på ethvert tidspunkt.

2. Kundeoplevelse – VR for at skabe en realistisk kundeoplevelse

Kunderne kan opleve de potentielle produkter for at komme nærmere til den endelige købsbeslutning. Især for de følgende værdifulde indkøb, der kræver meget “involvering”, er der mange muligheder for at udvikle en applikation til forbedring af kunderejse.

  • Hus / lejlighed
  • Hjem renovering
  • Møbel
  • Bil
  • Yacht / private jet

Tilpasning af endelige produkter kan let præsenteres for kunder i VR. Potentielle kunder kan eksempelvis opleve, hvordan deres lejlighed vil se ud efter renovering og / eller installation af nye møbler.

3. Simulation – Simulering ved hjælp af VR

Risici i værdifulde objekter kan minimeres med VR-simulering. Oprettelsen af ​​følgende objekter kan bruges til at simulere daglige anvendelser såvel som begivenheder, hvilket kan skabe negative virkninger på real-world objekter.

  • Fast ejendom
  • Lufthavn
  • Hospital
  • Fly
  • Skib

For offentlig service eller virksomhed kan usandsynlige scenarier, især “force majeure” som brand, jordskælv eller oversvømmelse testes igennem i et sikkert miljø via VR. Endelig kan brudssikkerhedsscenariet også evalueres i VR.

4. Visualisering

Computere indsamler i dag meget data og udfører beregninger som et hjælpemiddel til mennesker. Dette især med Internet of Things (IoT).

Imidlertid kan vi stadig arbejde bedre ved at have visualisering af, hvad der foregår. Desværre er der situationer, hvor visuel inspektion er umulig på grund af fysiske begrænsninger.

  • Beyond eye-sight event
  • Højhastighedshændelse
  • Mikroskopisk begivenhed
  • Et nyt eksempel på visualisering var i lanceringen af ​​SpaceX Falcon Heavy raketter. Et andet eksempel bruges til at visualisere højhastighedstræningen af ​​tennisbolde i grand slams. Lignende VR-implementeringer vil komme i nær fremtid.

5. Uddannelse – VR for uddannelse utilgængelig fysisk placering

Dette er lidt lignende simulering: Dog med fokus på uddannelse. Vi ved, at “erfaring er den bedste lærer”. Det kan være svært at skabe erfaringer i et klassselokale. Dette kan VR biddrage til at skabe succesfuldt, fordi man kan skabe oplevelser af tilstedeværelse via VR-briller i et klasselokale, uden man behøver at forlade klasselokalet:

  • Solsystemet
  • Walking på månen / Mars
  • Geologi, vulkaner, dybhav
  • jungler
  • Historie i fortiden

Enhver skole vil gerne have disse VR oplevelser, men uddannelsesbudgettet er stadig den største hindring. Med milliarder af børn og studerende i verden, bør uddannelsesmæssige VR bryde ud fra museer til skoler, universiteter og hobbyfolk.

Hos Pendula Solutions udvikler vi interaktive VR oplevelser til ovenstående 5 formål. Har du spørgsmål til hvad der er muligt, er vi også klar til at besvare disse.

[supsystic-form id=13]